اینستاگرام, تولید محتوا

5 راه تضمینی افزایش فالوور پیج لباس فروشی

بهت تبریک میگم ، چون جزو 10% افراد کسب و کارت هستی که برای کسب و کار خودت ارزش قائلی و دنبال مشتری های جدید میگردی. یکی از سریع ترین روش ها اینستاگرام هست و سوال خیلی ها اینه که افزایش فالوور پیج لباس فروشی چطور باید انجام بشه؟

 

 

اگه یادت باشه قبلا مدل کسب و کار اینجوری بود که یک مغازه میزدی و اگر با مشتری خوب رفتار می کردی و آدم خوش انصافی بودی خیلی زود توی محله و یا حتی شهر خودت معروف میشدی و مشتری های زیادی به سمتت میومدن.

 

اما از وقتی اینترنت پاش رو به خونه ها باز کرد مدل کسب و کار خیلی تغییر کرده ، حالا فقط داشتن یک مغازه کافی نیست. اگه بدونی چه شرکت های بزرگی با هزاران شعبه در جهان بخاطر فعالیت نکردن در اینترنت ورشکسته شدن اونوقت میفهمی که اینترنت برای بقای کسب و کارت چقدر مهمه!

 

 

افزایش فالوور پیج لباس فروشی

خب می رسیم به سوال اصلی و چیزی که بخاطرش وارد سایت کمک یار شدی. باید بگم که بر خلاف عده ای آدم سودجو که میخوان با فروش پکیج هاشون یک هفته ای میلیاردرت کنن ، این مسیر اصلا راحت نیست و باید برای اون زحمت بکشی و کلمه جادویی وجود نداره که بخوای بخونی و همه کارها خودش ردیف بشه.

 

 

خبر خوب برای لباس فروشی ها

در حال حاضر با توجه به چیزی که بررسی کردیم 80% لباس فروشی ها پیج اینستاگرام و یا کانال تلگرام و اصلا هیچ راه ارتباطی با مشتری ندارند و اگر هم داشته باشند فعالیت و فروش خاصی در اون انجام نمیشه پس برای شروع کردن از خیلی ها جلوتری…

 

 

 


1 – عکس و فیلم با کیفیت

تاثیر تصاویر از جملات خیلی خیلی بیشتره و توی ذهن مخاطب بیشتر میمونه. پس اولین قدم اینه که عکس و فیلم با کیفیتی از محصولاتت بگیری.

 

یکی از بهترین کارها اینه که یک نفر رو به عنوان مدل داشته باشی و یک عکاس استخدام کنی که از مدلت عکس حرفه ای بگیره و لباس های خودت رو معرفی کنی.

 

حتما مدل عکاسی نیازه؟

نه نیازی نیست ، اما عکسهایی که با دوربین عکاسی گرفته میشه خیلی حرفه ای تره و کاربر بیشتر ترغیب به خرید میشه. پس اگر خودتون میخواید عکاسی رو شروع کنید سعی کنید قبلش چندتا فیلم آموزشی ببینید که حداقل بدونید از چه زاویه ای باید عکس بگیرید و یا نور در عکس باید چطور باشه.

عکس و فیلم با کیفیت پیج لباس فروشی

هر دو تصویر خوبه ، اما تصویر سمت راست بخاطر استفاده از مدل کاربران بیشتری رو ترغیب به خرید می کنه

 

سوال خیلی مهم : آیا گرفتن عکس حرفه ای و گذاشتن اون داخل پیج کافیه؟

نه اصلا این اولین قدم بود و تازه شروع کاره.

 

 

 


2 – مطالب مفید در حوزه لباس

قدم دوم برای افزایش فالوور برای لباس فروشی ها اینه که مطالبی رو برای کاربران بنویسید که اطلاعات لازم برای خرید بهشون بده. برای مثال: راهنمای انتخاب رنگ پیراهن با توجه به رنگ پوست اشخاص.

 

شما باید مطالبی رو برای کاربرانتون بنوسید که کاربردی باشه و خیلی دیده شده پیج های لباس فروشی مطالبی رو در پست هاشون مینویسند که اصلا ربطی به کسب و کار اونها نداره و به مسائل سیاسی و اقتصادی میپردازن!

 

گفتن مطالبی به غیر از کسب و کارتون ، شما را فردی غیر متخصص نشان میده و اصلا لزومی نداره که شما توی مباحث دیگه وارد بشید و فقط باید روی کار خودتون تمرکز کنید.

 

سعی کنید تجربیات خودتون را در قالب ویدیو و متن در پست های اسلایدی بنویسید . یکی از بهترین کارها گفتن سوالات پر تکرار به مشتریان است.

 

 

 


3 – طرح و قالب متفاوت داشته باشید

فرض کنید اسم ایرانسل به گوش شما بخوره ، چه رنگی توی ذهن شما میاد؟ قطعا اون رنگ، رنگ زرد هست. خب شما هم باید چنین کاری رو برای پیجتون انجام بدید.

 

البته فقط رنگ سازمانی منظورم نیست ، منظور من اینه که پست و استوری های شما باید طرح و گرافیکی داشته باشه که وقتی پست و استوری میزارید کاربر به راحتی نام برند شما را به خاطر بیاره. البته این کار قرار نیست آسون باشه اما شدنیه.

 

برای این کار نیاز به یک گرافیست با تجربه دارید ، شما می تونید از یک گرافیست کمک بگیرید و یا اینکه از طراحان کمک یار درخواست کنید تا طرح های فوق العاده جذاب برای شما طراحی کنند.

 

 

 


4 – تعاملات با کاربران

این یکی از موارد مهمیه که خیلی ها جدی نمیگیرن، فکر میکنن اگه یک نفر براشون کامنت گذاشت وظیفشه و حتی یک تشکر خشک و خالی هم نمی کنند!

 

حتما حتما اگر کامنتی برای شما گذاشته میشه جواب کامنت رو به دقت و با حوصله بدید ، لطفا در جواب کامنت گل و قلب نزارید. کاری کنید که کاربر دفعه بعد دوباره برای شما کامنت بزاره و نظرش رو بنویسه.

 

در جواب کامنت ها جوری بنویسید که کاربر دوباره مجبور بشه جواب شما رو بده برای مثال: فرض کنید شما عکسی از محصولتون قرار دادید و کاربری به این صورت کامنت میزاره:

 

کامنت کاربر : خیلی زیباست

جواب اکثر پیج ها : گذاشتن یک قلب و یا یک گل

جواب تعداد کمی از پیج ها : اصلا جواب نمیدن

جواب عاقلانه : چشم هاتون زیبا میبینه ، راستی رنگ بندی های دیگه رو هم دیدید؟

 

 

 


5 – استوری ها خلاقانه

از زمانی که اینستاگرام قابلیت استوری رو قرار داد ، رفتار کاربرها هم عوض شد ، بیشتر افراد فقط استوری ها رو مشاهده میکنند. پس از استوری ها قافل نشید.

 

استوری های خودتون رو سعی کنید مطالب سرگرم کننده بزارید ، البته مطالبی که به کسب و و کارتون مربوط باشه نه اینکه بردارید جوک بزارید!

 

استوری ها محل خوبی برای برقراری تعاملات هست و با پرسیدن سوال می تونید با کاربرانتون در ارتباط باشید و اونها رو به مشتری تبدیل کنید. برای مثال در پیج های لباس فروشی:

رنگ پوست شما کدوم یکیه؟

 

و زمانی که کاربر استوری شما رو جواب داد برای کاربر رنگ مناسب پوستش رو بنویسید و بهش بگید که این رنگ بیشتر بهت میاد.

 

 

 

 


برای افزایش فالوور پیج لباس فروشی کافیه همین 5 کار رو به صورت هم زمان انجام بدید. البته همونطور که قبلا گفتم قرار نیست این کار راحت باشه و باید برای اون تلاش کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *