اینستاگرام, تولید محتوا

تعیین هدف برای پیج و کانال

اگر ندانید که با پست و استوری گذاشتن قرار است به کجا بروید و به کجا برسید بدون شک شکست خواهید خورد. شما باید بدانید هدف از گذاشتن پست جدید چیست و پست بعدی باید چه چیزی باشد؟ تعیین هدف برای پیج و کانال را جدی بگیرید.

 

 

یک درس بزرگ:


چند سال پیش که دیجی کالا راه اندازی و استارت فروش محصولات اینترنتی زده شده بود سایت های زیادی می خواستند همانند دیجی کالا باشند ، هزینه زیادی کردند و در نهایت شکست خوردند. چرا؟ چون فقط ظاهر دیجی کالا را می دیدند و نمی دانستند که دیجی کالا برای هر قدم خود یک هدف دارد. تقلید کورکورانه هیچ سودی برای شما ندارد.

 

 

ممکن است پیجی یا سایتی را ببینید که خیلی خوب کار می کند و قصد داشته باشید در حوزه کسب و کار خود دقیقا همانند آن باشید ، چون او موفق شده است من هم حتما می توانم موفق شوم. کی گفته شما هم موفق می شوید؟ این طرز تفکر کاملا غلط است. کمی واقع بین باشید. شما از هدف و طرز فکر مدیر و عوامل آن مجموعه اطلاع ندارید و فقط کارهایی که در ظاهر انجام شده را می بینید.

 

 

مطالب در پیج 3 دسته هستند


دسته اول – تولید محتوا آموزشی : 60% مطالب پست های شما باید جزو این دسته باشد. یعنی شما لباس فروشی دارید. حالا باید از دانش خود استفاده کنید و مطالب رایگانی در اختیار فالوورهای خود قرار دهید تا آن ها بتوانند از طریق پیج شما لباس مناسبی را انتخاب نمایند. این مطالب باید حتما در مورد کسب و کار شما باشد.

 

دسته دوم – برندینگ : 20% مطالب شما باید جزو این دسته باشد. پست های برندینگ یعنی شما درباره کسب و کار خودتان می توانید مطالب مفیدی را در اختیار فالوور ها قرار دهید و نام برند و کسب و کارتان را بر سر زبان ها بیندازید.

 

دسته سوم – فروش : این قسمت شیرین ترین لحظه برای شما خواهد بود. اینطور نیست؟ در این مطالب باید هر محصول یا خدماتی که دارید به فالوور ها معرفی کنید تا آن ها شروع به خریدن کنند.

 

 

از کجا باید ایده برای تولید محتوا آموزشی پیدا کنم؟


اولین قدم دانش خودتان است . فرض ما این است که شما در این کسب و کار حرفه ای هستید. اما اگر ایده ندارید نگران نباشید در پست های بعدی به شما تکنیک هایی خواهیم گفت که می توانید هر روز و به مدت 1 سال تولید محتوا آموزشی قرار دهید.

 

 

یک مثال کاربردی:

علی یک لباس فروشی دارد و قصد دارد فروش خودش را از طریق شبکه های اجتماعی شروع کند. طبق مطالبی که گفتیم در درجه اول او باید تولید محتوا انجام دهد. علی حدود 200 مدل جنس دارد.

 

در اینجا میخواهیم بر روی شلوارهای جین در کسب و کار علی کار کنیم.

پست اول : راهنمای سایز شلوار جین زنانه و مردانه (پست آموزشی)

پست دوم : آموزش خرید شلوار جین براساس فرم و شکل بدن (پست آموزشی)

پست سوم : کدام فاق شلوار جین برای من مناسب است؟ (پست آموزشی)

پست چهارم : چطور می توانم به پوشاک علی اعتماد کنم؟ (پست برندینگ)

پست پنج : خرید شلوار جین زنانه (فروش محصول)

 

پس به ازای هر محصول یا خدمتی که دارید باید 3 پست آموزشی و 1 پست برندینگ داشته باشید. این یک استاندارد در بین پیج های بزرگ ایرن و جهان است . حالا ممکن است شخص دیگری این اعداد را تغییر دهد. تنها چیزی که خیلی مهم است این است که تولید محتوا آموزشی را حتما باید انجام دهید.

 

 

شناخت کامل مخاطبان خودتان

شما باید مخاطبان خودتان را بشناسید و بر اساس نیاز آن ها تولید محتوا انجام دهید. فرض کنید مخاطبان شما بیشتر خانم ها هستند اما شما مطالبی می نویسید که بیشتر برای آقایان مناسب است. پس بدون شک فالوورهای پیج شما بسیار کم خواهند بود.

 

  • مخاطبان من بیشتر در چه رده سنی هستند؟
  • مخاطبان من بیشتر آقا هستند یا خانم؟
  • مخاطبان من در بیشتر در کجا زندگی می کنند؟
  • مخاطبان من به چه چیزی علاقه دارند؟

 

 

 

فروش به زور!

تعداد زیادی از پیج ها هستند که فقط بر روی فروش تمرکز دارند و هیچ اطلاعات مفیدی به کاربر نمی دهند و انتظار دارند که فروش آن ها افزایش پیدا کند. برای نمونه کسب و کارهای زیر را ببینید.

 

برای مثال در کسب و کار آژانس مسافرتی:

تمام پست ها و استوری های آنها درباره تورها و بلیط هایی است که می فروشند و تابحال هیچ کدام از مکان هایی که قرار است کاربر به آنجا سفر کند را معرفی نکردند و توضیحی درباره آن نداده اند.

 

برای مثال در کسب و کار عینک فروشی:

فقط مدل های مختلف عینک را با قیمت قرار داده اند بدون آن که اطلاعات کوچکی در مورد عینک بدهند.

 

برای مثال در کسب و کار لباس فروشی:

فقط می خواهند لباس های خود را بفروشند و در پیج آن ها فقط لباس می بینید.

 

نمونه های این مدلی در همه کسب و کارها وجود دارد که فقط محصول یا خدمات خود را قرار می دهند. دقت کنید در مقاله تولید محتوا اصلا چیست و چرا انقدر اهمیت دارد برای شما توضیح دادیم که چرا باید تولید محتوا انجام دهید.

 

 

این 2 سوال را همیشه از خودتان بپرسید


آیا این پست باعث ایجاد فروش برای من خواهد شد؟

آیا در این پست اطلاعات مفیدی به کاربر می دهم؟

 

 

 

اگر روش های ذکر شده را به کار ببرید لازم نیست فکر کنید پست بعدی باید درباره چه موضوعی باشد پس وقت بیشتری دارید و می توانید بیشتر تولید محتوا کنید. بیشتر افراد وقت خود را صرف این می کنند که پست بعدی باید چه چیزی باشد در حالی که الان شما می دانید چطور باید پیش روید.

 

 

 

تعیین هدف برای پیج و کانال از سری مقالات از کجا شروع کنم می باشد و به پایان رسید . شما میتوانید مطلب بعدی ( فرمول نوشتن عنوان جذاب برای اینستاگرام و تلگرام ) را بخوانید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *