اینستاگرام, تولید محتوا

هشتگ چیست؟ چگونه باید از هشتگ استفاده کنم؟

هشتگ چیست؟ چگونه باید از هشتگ استفاده کنم؟

قطعا برای یک بار هم که شده اسم هشتگ را شنیده اید. هشتگ ها در شبکه های اجتماعی متولد شدند و جان گرفتند. خیلی ها می‌پرسند هشتگ چیست ؟ و اصلا چه کاربردی دارد؟

 

خب ما اینجا هستیم که به شما بگوییم هشتگ چیست و کاربرد آن را به صورت دقیق به شما خواهیم گفت و خواهید دید با استفاده از هشتگ می‌توانید فالوورهای بیشتری جذب کنید.

 

 

هشتگ چیست ؟

زمانی که شما متنی را در کپشن شبکه های اجتماعی می‌نویسید (برای مثال در اینستاگرام) آن شبکه اجتماعی نمی‌تواند تک تک کلمه های شما را بررسی کند تا متوجه شود متن شما درباره چه موضوعی است.

 

برای همین با استفاده از هشتگ ها به اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر می‌گویید که متن من درباره چه موضوعی است و باید جزو کدام دسته بندی قرار بگیرد.

 

 

اگر متوجه نشدید هشتگ چیست مثال زیر را بخوانید:

 

یک سوپر مارکت را تصور کنید. اجناسی که همانند هم هستند را کنار هم قرار می‌دهد تا مشتری هنگام خرید گیج نشود. مثلا پفک و چیپس ها را کنا هم قرار می‌دهد. تا بحال دیده اید مواد شوینده ما بین پفک و چیپس باشد؟

 

پس بنا بر نیاز دسته بندی می‌کند و مواد شوینده را در کنار هم ، دخانیات را کنار هم ، کیک ها را کنار هم ، آب معدنی و … همگی دارای دسته بندی خاصی هستند. این دسته بندی ها همانند هشتگ ها هستند.

 

 

چرا باید از هشتگ استفاده کنم؟

 

چرا باید از هشتگ استفاده کنم؟

سوال خیلی ها این است که اصلا چرا باید هشتگ ها استفاده کنم؟ هشتگ ها همانند دسته بندی برای مطالب شما هستند و اگر کاربری مطلب دلخواه خود را جستجو کند ممکن است مطالب شما برای آن کاربر نمایش داده شود.

 

اگر در قسمت اکسپلور اینستاگرام(قسمت ذره بین) دیده باشید می توانید جستجو انجام دهید. حالا شما اگر از هشتگ ها به درستی استفاده کرده باشید در قسمت اکسپلور قرار می گیرید و آمار پست و استوری شما به شدت بالا خواهد رفت.

 

 

چطور باید از هشتگ استفاده کنم؟

استفاده از هشتگ ها بسیار ساده است و کافی است اول کلمه # را قرار دهید و بعد از آن کلمه مرتبط با متن کپشن را بنویسید برای مثال:

#آموزش #درخت #گردو #گربه #میمون #استانبول #شلوار #آبی

 

دقت کنید بین # و کلمه مورد نظر نباید فاصله باشد و گرنه هشتگ حساب نمی‌شود.

 

اگر هشتگ شما بیشتر از یک کلمه بود باید در بین کلمات از _ استفاده کنید مثل : #تهران_بزرگ #برج_میلاد_تهران

 

 

راهنمای استفاده از هشتگ

شما می توانید هشتگ ها را در بین متن کپشن و یا آخر متن کپشن قرار دهید هیچ فرقی ندارد. اکثر پیج ها در آخر متن قرار می دهند. یک مثال عملی:

 

هشتگ در آخر متن کپشن:

استانبول شهری با تاریخ ۲۵۰۰ ساله است که در جهان باستان با نام قسطنطنیه شناخته می شود.

استانبول پرجمعیت ترین شهر کشور ترکیه است و همچنین استانبول مرکز اقتصادی ، فرهنگی و تاریخی این کشور محسوب می شود.

 

۱۴.۱ میلیون نفر در شهر وسیع و پرهیاهو استانبول اقامت دارند که این جمعیت استانبول را به هفتمین شهر بزرگ و پرجمعیت اروپا تبدیل کرده است.

 

#استانبول #ترکیه #مسافرت #سفر

 

هشتگ همراه متن کپشن:

#استانبول شهری با تاریخ ۲۵۰۰ ساله است که در جهان باستان با نام #قسطنطنیه شناخته می شود.

استانبول پرجمعیت ترین شهر کشور #ترکیه است و همچنین استانبول مرکز اقتصادی ، فرهنگی و تاریخی این کشور محسوب می شود.

 

۱۴.۱ میلیون نفر در شهر وسیع و پرهیاهو استانبول اقامت دارند که این جمعیت استانبول را به هفتمین شهر بزرگ و پرجمعیت #اروپا تبدیل کرده است.

 

 

هیچ تفاوتی ندارد از کدام حالت استفاده می کنید اما من ترجیه می‌دهم هشتگ ها را در آخر متن اضافه کنم چون می توانم چند هشتگ مرتبط با کسب و کارم اضافه کنم. مثل مسافرت و سفر در مثال اول

 

 

چند هشتگ باید استفاده کنم؟

 

چند هشتگ باید استفاده کنم؟

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا 30 هشتگ بزنید و بیشتر از آن امکان پذیر نیست. حالا خیلی از اشخاص می‌گویند که دقیقا باید از …. هشتگ استفاده کنید چون برندهای بزرگ تعداد کمی هشتگ استفاده می‌کنند.

 

فرض کنید شرکت بی ام و از 30 تا هشتگ استفاده کند! خب معلومه چنین کاری نمی‌کنه چون برند خودش زیر سوال میره . کلا روند کاری برندها کاملا متفاوت هست و خودتون را اصلا باهاشون مقایسه نکنید.

 

عدد خاصی وجود ندارد اما در زیر پست های خودتان از هشتگ های مرتبط با همان متن کپشن استفاده کنید و در نهایت می‌توانید از هشتگ های در کسب و کارتان استفاده کنید.

 

من چند بار تست کردم و عدد 8 تقریبا میانگین تعداد هشتگ ها بود. اما ممکنه بیشتر یا کمتر شود. هیچ اشکالی ندارد. برای هر پیج کاملا متفاوت است . فقط تنوع بدهید و در همه پست ها از هشتگ یکسان استفاده نکنید.

 

اگر هشتگ زیاد استفاده کنید از لحاظ روانی بر مخاطب تاثیر می‌گذارد و متن طولانی و کمی زشت خواهد شد. بخاطر همین است که برندهای بزرگ از هشتگ کمی استفاده می کنند.

 

 

استفاده از هشتگ در استوری

 

استفاده از هشتگ در استوری

من به شخصه برای 50 تا پیج تولید محتوا انجام داده ام و هیچ وقت ندیدم چیزی همانند هشتگ در استوری بازخورد داشته باشد! استفاده از هشتگ در استوری ها تاثیر فوق العاده ای دارد . کاربران زیادی را سمت شما جذب خواهد کرد.

 

نباید‌های استفاده از هشتگ

از هشتگ های غیر مرتبط استفاده نکنید. بر فرض که شما عینک فروشی دارید. استفاده از هشتگ #سفر اصلا برای شما مناسب نیست. خیلی از پیج ها از هشتگ های جنسی استفاده می‌کنند تا فالوور های بیشتری جذب کنند.این کاملا غلط است و فکر می کنید چه کسانی شما را فالو می‌کنند؟ فقط ربات ها و افرادی که در ادامه نه شما را اصلا لایک می کنند و نه کامنت می گذارند.

 

از هشتگ های طولانی استفاده نکنید مثل : #شبکه_های_اجتماعی_اینستاگرام_و_تلگرام

 

لطفا هشتگ های محبوب را ندزدید! خیلی ها هشتگ های محبوب و بی ربط را استفاده می کنند فقط برای اینکه آن پست آمار بالایی داشته باشد.

 

 

هشتگ برند

خیلی از کسب و کارها یک هشتگ برند برای خودشان دارند و از آن در همه پست ها استفاده می کنند. برای مثال ما هم در کمک یار در همه پست ها از هشتگ #کمک_یار استفاده می کنیم.

شما هم می‌توانید نام برند خودتان را به صورت صورت هشتگ در زیر تمامی پست ها استفاده کنید.

 

 

هشتگ های مدت دار یا کمپین
این هشتگ ها بیشتر در مواقع مسابقه و یا یک چالش مورد استفاده قرار می گیرد ، این هشتگ ها عمر کوتاهی دارند اما بازدید فوق العاده بالایی خواهند داشت. حتما دیده اید یک خبر مثل سقوط هواپیما برای چند روز خیلی استقبال می شود و بعد از آن دیگر پست و استوری درباره آن دیده نمی شود.

 

در اینجا پیج های زیادی از هشتگ #سقوط_هواپیما استفاده می کنند و یک هفته بعد دیگر کسی از این هشتگ استفاده نمی کند.

 

 

هشتگ چیست و چگونه باید از هشتگ استفاده کنم از سری مقالات از کجا شروع کنم می باشد و به پایان رسید . شما میتوانید مطلب بعدی ( چطور پیج بیزینس در اینستاگرام بسازم؟ ) را بخوانید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *